Powrót do BlogowiSKO Samorządowa Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Brześciu
Skarby Ziemi Kieleckiej – wycieczka do Sobkowa i Tokarni.

Warszawa 01.10.2015

29 września uczniowie klas I – III odwiedzili Zamek Rycerski w Sobkowie oraz Muzeum Wsi Kieleckiej – Park Etnograficzny w Tokarni. Celem tej wyprawy było poznanie „skarbów” naszej Ziemi świętokrzyskiej. Na tą wycieczkę wykorzystaliśmy fundusze własne wpłacane na SKO.

Mieliśmy sposobność zwiedzić Sobków i okolice podczas przejażdżki bryczką. Później pod czujnym okiem profesjonalnych instruktorów wszyscy bardzo podekscytowani zaliczyliśmy przejażdżkę na pięknym i wyjątkowo łagodnym koniu o imieniu Topola, a następnie na dziedzińcu zamku wzięliśmy udział w pokazie sokolniczym. Z bliska obejrzeliśmy również ptaki drapieżne oraz zapoznaliśmy się z ich trybem życia na wolności. Momentem budzącym wiele emocji okazało się spotkanie z rycerzem, który zaprezentował średniowieczne stroje, broń i zbroje oraz zapoznał nas z obyczajami rycerskimi.

Po atrakcjach w Sobkowie udaliśmy się do Tokarni, aby zwiedzić Muzeum Wsi Kieleckiej. Nie jest to zwykłe muzeum, a sporych rozmiarów skansen, w którym spacerować można pośród obiektów z różnych stron naszego regionu. Tam mieliśmy okazję zobaczyć wiele starych i zabytkowych budowli: kościół, sklep, aptekę, szkołę, dom zielarek, młyn, spichlerz, zakład stolarski, kuźnię. Bardzo interesowało nas życie ludzi na wsi dawnej; ich zajęcia, zwyczaje i tradycje, narzędzia pracy, wytwory sztuki ludowej, zabawy i nauka dzieci. Jednocześnie dziwiliśmy się bardzo, jak ludzie sobie kiedyś radzili?

Wycieczka należała do udanych. Wszystkim dostarczyła wiele radosnych wrażeń, bardzo miło wspominamy ten wyjazd tym bardziej, że sprzyjała nam dobra pogoda i przyjazna  atmosfera.

Pozostałe wpisy z tej kategorii

Mikołajki

11.12.2015
Do nas przybył Mikołaj, a wkrótce my będziemy Mikołajem.
Więcej Mikołajki

Dzień Ziemi

22.04.2024
Tegoroczne obchody Dnia Ziemi odbyły się pod hasłem "Planeta kontra tworzywa sztuczne".