Mechanizmy wolnego rynku znamy, w rolę przedsiębiorców się wcielamy – gra ekonomiczna „Chłopska Szkoła Biznesu”
Poznać mechanizmy rynkowej. podaż, popyt, spółka handlowa, cena, koszty produkcji, negocjacje handlowe itp. od podszewki, to przyświecało uczniom klas piątych, którzy wcieli się w rolę tkaczy, piekarzy i kowali podczas rozgrywek „Chłopskiej Szkoły Biznesu”.
Dysponując odpowiednim kapitałem początkowym w postaci kart czasu i 15 złotych górskich, pomnażali swój majątek nie tylko w trakcie trudnych negocjacji handlowych, zakładania spółek, ale także podczas wypraw do dalekich miast. Taktyki przyjmowane przez uczestników były różne, ale co należy podkreślić uczciwe.. Gra wywoływała wśród uczestników silne emocje i zaangażowanie, ale co najważniejsze uczyła logicznego myślenia i planowania!
Atmosferę panującą w czasie rozgrywki bardzo trafnie obrazuje sformułowanie uczestników:
„W czasie gry wszyscy przekrzykiwali się, oferując zniżki na towar, którego nikt już nie był w stanie kupić. Gra dla niektórych zakończyła się zwycięstwem, dla innych porażką. Jednak wszystkich nauczyła jednej, ważnej rzeczy: bez względu na to, co robisz, myśl, kalkuluj i mądrze gospodaruj swoim majątkiem”. Kreatywnymi przedsiębiorcami okazali się Monika Motyl i Kacper Lelek. Młodym przedsiębiorcom gratulujemy.