Powrót do BlogowiSKO Szkoła Podstawowa w Zespole Szkół Ogólnokształcących im. Króla Jana III Sobieskiego w Rybczewicach Drugich
Zwiedzamy ....

Warszawa 14.02.2020

Wycieczka

12 grudnia 2019 r. wyruszyliśmy do Chełma, miasta leżącego nad rzeką Uherką, lewym dopływem Bugu, w odległości 29 km od przejścia granicznego z Ukrainą w Dorohusku.  Pierwszym miejscem, do którego udaliśmy się po przyjeździe do Chełma były podziemia kredowe - zabytkowa kopalnia kredy stanowiąca unikatową pozostałość górnictwa kredowego w Europie. Wielopoziomowy kompleks korytarzy i komór powstał w wyniku wielowiekowej eksploatacji kredy piszącej, której złoża znajdują się pod powierzchnią miasta. Podziemia te znajdują się pod centralną częścią starej części Chełma.

Pani przewodnik ciekawie opowiadała nam o historii podziemi, mogliśmy również zobaczyć wiele ekspozycji archeologicznych i górniczych. Podczas przemierzania podziemi natknęliśmy się na Bielucha. Jest to legendarny opiekun podziemi kredowych. Według opowieści jest on duchem białego niedźwiedzia, który bronił dobrych mieszkańców Chełma przed intruzami. Duch Bieluch obiecał nam, że spełni jedno nasze życzenie wypowiedziane w ciemności w Komnacie Życzeń.

Kolejnym miejscem, do którego udaliśmy się było Muzeum Ziemi Chełmskiej, tu oglądaliśmy wystawę makatek europejskich oraz zbiory etnograficzne – zabytki tradycyjnej kultury ludowej, wytwory współczesnej sztuki i rękodzieła ludowego.

To była już 3 nasza wycieczka „śladami przyrody, kultury, historii i tradycji naszej Ojczyzny”, która dostarczyła nam wielu niezapomnianych wrażeń.

Pozostałe wpisy z tej kategorii

Mikołajki

11.12.2015
Do nas przybył Mikołaj, a wkrótce my będziemy Mikołajem.
Więcej Mikołajki

Dzień Ziemi

22.04.2024
Tegoroczne obchody Dnia Ziemi odbyły się pod hasłem "Planeta kontra tworzywa sztuczne".