Powrót do BlogowiSKO Szkoła Podstawowa w Tarnogórze Kolonii
,,Jak przygoda to tylko w Warszawie"

Wpis dodany przez szkołę Szkoła Podstawowa w Tarnogórze Kolonii
Warszawa 20.02.2018

13 października 2017 roku uczniowie naszej szkoły wraz z opiekunkami udali się na jednodniową wycieczkę do Warszawy.

Grupa liczyła 52 osoby: 48 uczniów z klas I-VII oraz czterech opiekunów. Wcześnie rano, bo o 04.15 zebraliśmy sie przed szkołą, by wyruszyć w kilkugodzinną podróż autokarową do naszej stolicy.

Zwiedzanie Warszawy rozpoczęliśmy od wizyty na Starym Mieście, gdzie znajduje się Kolumna Zygmunta III Wazy. Tutaj spotkaliśmy się z przewodnikiem. Od razu pomaszerowaliśmy pod Zamek Królewski. Podziwialiśmy piękno budynku, który został zbudowany w stylu barokowo - klasycystycznym. Potem powędrowaliśmy na ulicę Świętojańską, gdzie mieści się Bazylika archikatedralna św. Jana Chrzciciela. Tuż obok niej położony jest pierwszy cmentarz w Warszawie. Wkrótce poszliśmy na tzw. "Górę Gnojną". Dawniej znajdowało się tam wysypisko śmieci, które częściowo zabierała Wisła. Teraz z tego miejsca roztacza się piękny widok. Następnie pośpieszyliśmy na Rynek Starego Miasta. Po środku placu stoi pomnik Warszawskiej Syrenki. Niedaleko mieści się restauracja "Bazyliszek", nad wejściem której wisi podobizna potwora. Przewodnik opowiedział nam legendy, a później przeszliśmy przez ulicę Piwną i Miodową. Niebawem znaleźliśmy się przy Barbakanie. Mieliśmy okazję wejść do środka tej baszty i spacerować po średniowiecznych murach. Wracając w kierunku autokaru skręciliśmy na Plac Piłsudskiego, by tam zobaczyć Grób Nieznanego Żołnierza. Następnie zwiedzaliśmy stolicę z okien autokaru: przejeżdżaliśmy Traktem Królewskim, m.in. Alejami Ujazdowskimi, zobaczyliśmy budynki ambasad, sejmu i senatu.

Po smacznym obiedzie pojechaliśmy autobusem do Centrum Nauki Kopernik, niewątpliwie jednego  z najważniejszych punktów naszej wycieczki. Jest to wspaniały ośrodek nauki, którego misją jest rozbudzanie ciekawości, wspomaganie samodzielnego poznawania świata           i uczenia się. Wszyscy mogliśmy poznawać prawa nauki poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń na interaktywnych wystawach. Mieliśmy okazję własnoręcznie dokonywać wielu doświadczeń naukowych, zobaczyć na własne oczy mechanizmy funkcjonowania ludzkiego organizmu, urządzeń, wszechświata i wielu innych aspektów otaczającego nas świata. Po tym pełnym wrażeń dniu  wróciliśmy do autokaru i wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu.

Uważamy, że wycieczka była bardzo udana. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc. Panowała miła atmosfera. Zrobiliśmy sporo pamiątkowych zdjęć. Pomimo zmęczenia oraz oszołomienia natłokiem wrażeń byliśmy zadowoleni. Mamy nadzieję, iż ponownie odwiedzimy to wspaniałe miasto.

Pozostałe wpisy z tej kategorii

Mikołajki

11.12.2015
Do nas przybył Mikołaj, a wkrótce my będziemy Mikołajem.
Więcej Mikołajki

Dzień Ziemi

22.04.2024
Tegoroczne obchody Dnia Ziemi odbyły się pod hasłem "Planeta kontra tworzywa sztuczne".