Powrót do BlogowiSKO Szkoły Podstawowej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Blichowie
Gimnastyka buzi i języka

Gimnastyka buzi i języka

Warszawa 08.11.2016

Talenty mnożymy i dodajemy, a radość potęgujemy!

Rozwój mowy jest jedną z ważniejszych umiejętności, jaką zdobywa dziecko. Trwa on przez wiele lat i przebiega w indywidualnym rytmie.

      Dziecko, które idzie do pierwszej klasy powinno wymawiać wszystkie głoski prawidłowo, mieć bogate słownictwo dotyczące jego życia, otoczenia, umieć budować poprawne pod względem gramatycznym i logicznym zdania.

      Prawidłowa wymowa ma duże znaczenie dla powodzenia w nauce czytania i pisania. Bez względu na przyczynę wystąpienia zaburzeń mowy (wad wymowy) należy podjąć jak najwcześniej działania terapeutyczne.

     

Opieką logopedyczną w Blichowie zostały objęte  dzieci pięcioletnie i sześcioletnie uczęszczające do oddziału przedszkolnego, a także uczniowie ze Szkoły Podstawowej.

 

We wrześniu i październiku przeprowadzono diagnozę logopedyczną, W tym badanie artykulacji, badanie motoryki narządów artykulacyjnych, badanie słuchu fonematycznego. Na zajęcia terapii logopedycznej zakwalifikowano  uczniów z  zaburzeniami artykulacji.

 

Najczęściej występujące wśród dzieci wady wymowy to: sygmatyzm, reranie, kappacyzm oraz mowa bezdźwięczna. U kilkoro dzieci zdiagnozowano dyslalię, a także opóźniony rozwój mowy.

 

Cele główne terapii logopedycznej dotyczą:

- stymulowania prawidłowego rozwoju mowy,

- rozwijania zasobu słownictwa,

- wzmacniania poczucia wartości,

- nawiązywania właściwych kontaktów z dziećmi.

 

Do celów szczegółowych terapii zaliczyć można:

- kształtowanie analizy i syntezy głoskowej,

- kształtowanie prawidłowych nawyków artykulacyjnych,

- wyrabianie prawidłowego toru oddechowego,

- usprawnianie motoryki narządów artykulacyjnych,

- korygowanie niewłaściwej wymowy głosek,

- wywoływanie nierealizowanych głosek,

- utrwalanie poprawnej wymowy w sylabach,

- wyrazach, wyrażeniach, zdaniach i wierszykach,

- utrwalenie poprawnej wymowy głosek w nagłosie, śródgłosie i wygłosie,

- bogacenie słownictwa biernego i czynnego.

 

Zajęcia prowadzone są indywidualnie i w małych grupach. Terapia logopedyczna dostosowana jest do indywidualnych potrzeb i możliwości każdego dziecka. Terapeuta dba o atrakcyjność zajęć stosując różnorodne formy i metody pracy. Wykorzystuje do zabaw i ćwiczeń pomoce i środki dydaktyczne, a także korzysta z kart pracy i interaktywnych gier logopedycznych .

 

 Serdecznie zapraszamy do współpracy, ponieważ skuteczność i powodzenie terapii zależy w dużej mierze od Was Rodziców.

 

Od listopada, co miesiąc wydawana będzie broszurka dla dzieci i rodziców, która przybliży zagadnienia z zakresu terapii logopedycznej, charakterystyki zaburzeń artykulacji i zachęci do ćwiczeń w domu. 

Pozostałe wpisy z tej kategorii

Mikołajki

11.12.2015
Do nas przybył Mikołaj, a wkrótce my będziemy Mikołajem.
Więcej Mikołajki

Dzień Ziemi

22.04.2024
Tegoroczne obchody Dnia Ziemi odbyły się pod hasłem "Planeta kontra tworzywa sztuczne".
Więcej Dzień Ziemi