Powrót do BlogowiSKO Samorządowa Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Lubczy
Z SKO SPEŁNIAJĄ SIĘ  NASZE MARZENIA

Z SKO SPEŁNIAJĄ SIĘ NASZE MARZENIA

Warszawa 01.03.2016

W SKO OSZCZĘDZAMY, NA WYCIECZKI WYJEŻDŻAMY

Dwa dni spędzone na wycieczce w najstarszej w Polsce Kopalni Soli w Bochni, która po prawie ośmiu wiekach wydobywania soli wygląda jak podziemne miasto pozostaną na zawsze w naszej pamięci.  .

Zwiedzanie kopalni rozpoczęliśmy od zjazdu wraz z przewodnikami windą pod ziemię szybem Campi, aby znaleźć się 212 metrów pod ziemią. Najpierw przewodnicy zaprowadzili nas do „Komory Kołdras”, w której spędziliśmy noc. Następnie na uczestników wycieczki czekała kolejka, która przemierzyła  trasę pomiędzy szybem Campi i Sutoris. Kolejka jechała dość szybko, ale po drodze mogliśmy zobaczyć wiele zabytków, postaci i ciekawych, zagadkowych miejsc. Zwiedzanie kopalni miało charakter podróży w czasie, dzięki  multimedialnej trasie turystycznej. Po 4-godzinnej wędrówce solnymi korytarzami dotarliśmy do Komory Warzyn na spotkanie ze Skarbnikiem, który opowiedział swoją historię . Dużą atrakcją uczestników wycieczki była noc spędzona w Kopalni Soli oraz zabawa taneczna. W drodze powrotnej do domu zatrzymaliśmy się w Krakowie, Tutaj pod Sukiennicami w Muzeum Podziemia Rynku mieliśmy okazję cofnąć się do czasu powstania Krakowa, poznać kulturę średniowiecznych Krakowian i za pomocą nowoczesnego przekazu utożsamić się z nimi. Chodząc alejkami można zobaczyć fragmenty kamiennych uliczek z wyżłobionymi koleinami przez wozy wiozące towar na sprzedaż, gdy Polską władał król Władysław Łokietek. W gablotach są  ozdoby, monety i różnorakie przedmioty zagubione lub celowo pozostawione przez odwiedzających to miejsce w dawnych czasach.

Teraz wiemy, że dzięki systematycznemu oszczędzaniu w SKO mogliśmy spełnić swoje marzenie i uczestniczyć w tej niezapomnianej wycieczce. Zachęcamy więc wszystkich do systematycznego oszczędzania w SKO i zwiedzania kolejnych pięknych miejsc w naszym kraju. Najcudowniejsze, niezapomniane chwile i wspomnienia są zawsze z wyjazdów na wspólne wycieczki szkolne, które pozostają w naszych pamięciach do końca życia.

Pozostałe wpisy z tej kategorii

Mikołajki

11.12.2015
Do nas przybył Mikołaj, a wkrótce my będziemy Mikołajem.
Więcej Mikołajki

Dzień Ziemi

22.04.2024
Tegoroczne obchody Dnia Ziemi odbyły się pod hasłem "Planeta kontra tworzywa sztuczne".