Z bagażem pojęć ekonomicznych wyruszamy w finansową podróż – gra „Procentowa misja”
Klasa VII po raz kolejny udowodniła, że zdobytą wiedzę z zakresu ekonomii i finansów potrafi zastosować w praktyce, zwłaszcza gdy uczniowie pracują w 3 – osobowych zespołach, a liderami są najlepsi matematycy w klasie. Celem misji było odwiedzenie wszystkich 12 miejsc w odpowiedniej kolejności, którą wymuszały wymuszało wykonanie odpowiednich obliczeń oraz wybranie prawidłowej odpowiedzi, która była drogowskazem, gdzie należy dalej się udać. Błąd w obliczeniach cofał uczniów do odwiedzonego już przystanku.
Zadania sprawdzały znajomość pojęć oraz obliczania oprocentowania kredytu, wysokości odsetek, podwyżek i obniżek zarówno cen, jak i wynagrodzenia, wysokości kieszonkowego itp. Zespoły nie tylko walczyły o zaliczenie wszystkich przystanków, ale dokonanie tego w jak najkrótszym czasie. Gra była świetną okazją do utrwalenia działań matematycznych, ukazania powiązania matematyki z ekonomią i finansami, ale także rozwijała umiejetność współpracy w grupie.