Powrót do BlogowiSKO Szkoła Podstawowa im. Władysława Orkana Sieniawa
Wycieczka do Niedzicy 05.10.2016r.

Warszawa 23.10.2016

Mimo kapryśnie zapowiadającej się na ten dzień pogody, jak zwykle wycieczka naszej klasy była bardzo udana.

Ze szkoły wyruszyliśmy z mieszanymi uczuciami, ale już pan kierowca BUSA przywitał nas bardzo ciepło, dosłownie i w przenośni. Po przyjeździe na miejsce odbyliśmy miły i „orzeźwiający” spacer brzegiem zalewu ( termometr wskazywał tylko 5 stopni), podziwiając piękno krajobrazu, przejrzystość tafli wodnej oraz jesienne kolory.  Na szczęście rozgrzała nas wspinaczka wysokimi schodami na zaporę, skąd mieliśmy jeszcze wspanialsze widoki, zaś w tle ruiny zamku czorsztyńskiego i przepiękny zamek niedzicki. Kolejnym punktem programu było zwiedzanie zamku o nazwie pochodzącej od przepływającej tam kiedyś rzeki - „Dunajec”. Tak przeczytaliśmy w przewodniku cyt. „ Niedzicki zamek i otaczająca go kraina to jedno z najpiękniejszych miejsc w Polsce”. Nie ma w tym ani odrobiny przesady, wszystko co zobaczyliśmy był zachwycające. Od pani przewodnik dowiedzieliśmy się, że to jedyny w Polsce zamek węgierski, którego historia sięga początków XIV wieku i który „widział” przeróżne wydarzenia oraz gościł niezwykłych ludzi.  Podziwialiśmy piękną architekturę, głęboką na 60.5 metra studnię, ze swoją mroczną historią oraz wyposażenie wnętrz. Najciekawszym dla dzieci doświadczeniem było zakuwanie w dyby. Z wysokiej zamkowej wieży widoki były jeszcze wspanialsze. Po miłej biesiadzie w klimatycznej karczmie czekała nas kolejna atrakcja – rejs po jezierze statkiem „Harnaś”. Chociaż pogoda była deszczowa, bardzo miło było oglądać piękne krajobrazy zza szyb ściekających strugami deszczu. Jeszcze tylko zbiór niezliczonej ilości kasztanów w alei kasztanowców nad jeziorem i powrót ze słowami „… szkoda, że tak szybko to minęło…”.  Organizatorem i kierownikiem wycieczki była wychowawczyni klasy IIIB, Jolanta Wójciak, opiekunem pani pedagog, Lucyna Wierzba. Duży wkład w przebieg wycieczki włożyła pani Małgorzata Matuszek, której bardzo serdecznie dziękujemy.

zrelacjonowała Jolanta Wójciak

Pozostałe wpisy z tej kategorii

Mikołajki

11.12.2015
Do nas przybył Mikołaj, a wkrótce my będziemy Mikołajem.
Więcej Mikołajki

Paka dla zwierzaka

27.03.2024
Pomagamy zwierzętom ze schroniska. Uczniowie przynoszą karmę, kocyki, zabawki dla zwierząt.