Powrót do BlogowiSKO Szkoła Podstawowa w Tarnogórze Kolonii
WYCIECZKA DO LUBLINA

Wpis dodany przez szkołę Szkoła Podstawowa w Tarnogórze Kolonii
Warszawa 09.03.2017

We środę 9 listopada 2016 r. odbyła się wycieczka do Lublina, której uczestnikami byli uczniowie z klas III-VI.

Na wspólną wyprawę do stolicy województwa wyruszyło z nami dwoje rodziców  i czworo nauczycieli. Zebraliśmy się przed szkołą około godziny 7.15. Przez chwilę rozmawialiśmy. Potem opiekunki sprawdziły listę obecności, a policja stan techniczny autokaru, którym mieliśmy jechać. Spod szkoły wyruszyliśmy około godziny 7.30. Podróż minęła bardzo szybko. Po drodze przewodnik opowiadał nam ciekawostki o miejscach, przez które przejeżdżaliśmy.

Około 9.30 dojechaliśmy na miejsce. Lublin powitał nas opadami delikatnego, mokrego śniegu.  Gdy dotarliśmy do Centrum Kongresowego Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie, poszliśmy do szatni zostawić ubrania. W tym samym czasie nasza Pani Dyrektor poszła kupić dla wszystkich bilety. Weszliśmy do sali widowiskowej  i zajęliśmy miejsca. Tam miał  odbyć się spektakl teatralny pt. ,,Kto ty jesteś? Polak mały”. Na samym początku spektaklu pani prowadząca przywitała nas i zapowiedziała taniec polonez w wykonaniu zespołu ,, Leszczyniacy’’. Potem  razem odśpiewaliśmy hymn Polski. Następnie obejrzeliśmy film o husarii, który był bardzo ciekawy. Po filmie ,,Leszczyniacy” znowu weszli na scenę i tym razem zatańczyli mazura w strojach szlacheckich. Wspólnie odśpiewaliśmy ,,Rotę”, a potem artysta z teatru muzycznego wykonał ,,Arię z kurantem” z opery ,,Straszny dwór’’ przy akompaniamencie fortepianu i skrzypiec. Jednak najwięcej emocji wzbudził  krakowiak wykonany przez dzieci. Później pojawił się aktor, który grał Józefa Piłsudskiego. Ten aktor był ubrany w płaszcz w kolorze beżowym, oficerki i wojskową czapkę z orzełkiem. Po wejściu na scenę odczytał słowa pierwszego rozkazu wydanego przez Józefa Piłsudskiego do podległych mu żołnierzy w listopadzie 1918 roku. Na zakończenie obejrzeliśmy prezentację multimedialną o II wojnie światowej i wspólnie zaśpiewaliśmy piosenkę ,,Warszawskie dzieci”. Cały spektakl był nawiązaniem do historii Polski i przypomnieniem najważniejszych wydarzeń z przeszłości naszego narodu. Był bardzo udany i został bardzo dobrze przyjęty przez publiczność.                                                                                                                         Kolejnym punktem programu naszej wycieczki było zwiedzanie  Portu  Lotniczego.Po dotarciu na miejsce pani przewodnik oprowadziła nas po hali odlotów i zapoznała z zasadami obowiązującymi na lotnisku. Wspólnie przeszliśmy trasę, jaką musi przebyć pasażer, aby wejść do samolotu.  Po zwiedzeniu hali wyszliśmy na dwór, aby obserwować dwa startujące samoloty. Pierwszy wystartował samolot należący do czeskich sił zbrojnych, następnie samolot  pasażerski, który leciał do Sztokholmu. Pani przewodnik powiedziała nam, że dopiero w tym roku szkolnym pracownicy lotniska przygotowali ofertę zwiedzania dla szkól i my byliśmy pierwszą szkołą, która ich odwiedziła. Bardzo dbali o to, żeby nam się podobało i na pożegnanie podarowali nam plakietki do zaczepienia na plecaki, takie jak pasażerowie przyczepią do swoich bagaży.

Następnie pojechaliśmy na zamek lubelski. Zwiedziliśmy dziedziniec i weszliśmy na basztę, z której podziwialiśmy panoramę Lublina. Widok z niej był przepiękny. Po zwiedzeniu zamku pojechaliśmy do Mc’Dolnalda.  Około godziny 17.30 wróciliśmy do domu. Wycieczka była wspaniała. Pozostały miłe wspomnienia i pamiątkowe zdjęcia.

Pozostałe wpisy z tej kategorii

Mikołajki

11.12.2015
Do nas przybył Mikołaj, a wkrótce my będziemy Mikołajem.
Więcej Mikołajki

Paka dla zwierzaka

27.03.2024
Pomagamy zwierzętom ze schroniska. Uczniowie przynoszą karmę, kocyki, zabawki dla zwierząt.