Powrót do BlogowiSKO Szkoła Podstawowa im. Władysława Orkana Sieniawa
Wycieczka do Bochni.

Warszawa 05.11.2017

Bochnia na nas czeka... 18 października uczniowie klas starszych wzięli udział w pięknej wycieczce - zwiedzili kopalnię soli w Bochni.

Podziwialiśmy w Muzeum Motyli. Razem z przewodnikiem odkrywaliśmy tajemnice przyrody i podziwialiśmy cudowne okazy. Wszystkich zachwyciły wielobarwne motyle. Wzrok przyciągały niebieskie, zielone, żółte czy pomarańczowe delikatne skrzydła. W muzeum poznaliśmy wiele ciekawostek z życia tych pięknych zwierząt.

Kolejne niespodzianki czekały na nas w zabytkowej Kopalni Soli w Bochni. Podziemny świat korytarzy i grot solnych niejednego zadziwił. Ciekawe opowieści przewodników przybliżały ciężką i niebezpieczną pracę górników. Nie zabrakło historii o zaręczynowym pierścieniu św. Kingi czy skarbniku. Chociaż wytężaliśmy wzrok i szukaliśmy dobrego ducha kopalni, to niestety nikomu nie udało się go zobaczyć. Może następnym razem spotkamy skarbnika. Niezapomnianą atrakcją był zjazd pochylnią. Najpierw pod górę ruszyli co odważniejsi i zadowoleni zjechali w dół. Za nimi podążyli pozostali czwartoklasiści i niektórzy dorośli. Zaznaczyć warto, że na wycieczce byli z nami rodzice. Mamy bawiły się równie dobrze, jak ich dzieci. Z pewnością wszyscy zapamiętają przejażdżkę podziemną kolejką wąskotorową. Być może po latach ktoś jeszcze raz powróci do magicznego podziemia.

W kopalni było bardzo ciekawie, a czas prędko mijał. Niestety, trzeba było opuścić to tajemnicze miejsce. Zanim jednak wyjechaliśmy windą w górę, wszystkie dzieci sprawdziły czy prawdą jest to, że w tej kopalni jest dużo soli. Każdy na swój sposób próbował, jak smakują ściany albo podłoga. Wszyscy zgodnie stwierdzili, że: ,,Jest słone, a nawet bardzo słone!’’.

Winda błyskawicznie przeniosła nas na ziemię. Z uśmiechem powitaliśmy słońce na błękitnym niebie, kupiliśmy ,,słone pamiątki’’ i zrobiliśmy sesję zdjęciową w wagonikach. Po krótkim odpoczynku udaliśmy się do Kościoła Świętego Mikołaja.

Przed obrazem Matki Bożej Bocheńskiej na chwilę pochyliliśmy głowy i powierzyliśmy Jej swoje radości i smutki. Później poszliśmy na lody, które dzieciom bardzo smakowały. To był ostatni, jakże przyjemny  punkt naszej wycieczki. Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do Sieniawy późnym wieczorem. 18 października 2017 r. na niebie świeciły gwiazdy, a drogę do domu oświetlał księżyc.

mgr Jolanta Antolak

Pozostałe wpisy z tej kategorii

Mikołajki

11.12.2015
Do nas przybył Mikołaj, a wkrótce my będziemy Mikołajem.
Więcej Mikołajki

Wycieczka z SKO w tle

29.03.2024
Uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 2 im. św. Stanisława Kostki w Trzebosi powitali dziś wiosnę w wyjątkowych okolicznościach przyrody. Odwiedzili Domek Myśliwski Gniazdo Sokoła w Lipnicy. Tradycyjnie już podczas wyjazdu nie zabrakło motywu SKO.
Więcej Wycieczka z SKO w tle

Kto oszczędza ten ma!

29.03.2024
Niezmiernie miło nam jest przedstawić wyjątkowy edukacyjny projekt, który realizowany jest w Szkole Podstawowej nr 2 im. św. Stanisława Kostki w Trzebosi.
Więcej Kto oszczędza ten ma!

Trzeci wywiad z sercem na dłoni

29.03.2024
Walentynkowa rozmowa... Dziś prezentujemy kolejny wywiad ze Szkoły Podstawowej nr 2 im. św. Stanisława Kostki w Trzebosi w ramach konkursu "Oszczędzanie w SKO procentuje w Banku Spółdzielczym" w ramach Programu TalentowiSKO.
Więcej Trzeci wywiad z sercem na dłoni