Warto pomagać, warto się uczyć.
Pomoc koleżankom i kolegom, którzy mają trudności z opanowaniem materiału szkolnego to nic strasznego.
Rówieśnicy rozumieją się lepiej, „odbierają na tej samej fali”, potrafią szybciej, w znacznie bardziej przystępny sposób przekazać trudne dla innych partie materiału. Gorsze oceny mogą pojawić się w różnym czasie i z różnych powodów (długa nieobecność w szkole, czasowa niedyspozycja, ...), jednakże niezmiennie prowadzą do problemów. Widząc potrzebę zorganizowania pomocy koleżeńskiej wspólnie z grupą ułożyliśmy plan działania i grafik udzielania pomocy potrzebującym „Korków”. Pochwalić się musimy, że uczniowie sprawdzili się w roli nauczycieli – korepetytorów. Doszliśmy do wniosku, że korzyści z pomocy nie wpływają tylko na nauczanego, ale również na nauczającego. W ten sposób kształtują się cechy charakteru. Koledzy, koleżanki zbliżają się do siebie, bliżej się poznają, z czego może wyniknąć nowe przyjaźnie. Ponadto pomoc koleżeńska kształtuje takie cechy charakteru, jak: odpowiedzialność, obowiązkowość, koleżeństwo, satysfakcję (pomagam, więc jestem!). Dodamy jeszcze, iż przy pomaganiu koledze "nauczyciel" sam sobie utrwala materiał. Jest to forma pomocy, którą zapewne w przyszłości będziemy kontynuować.