Powrót do BlogowiSKO Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Borowej
W PORCIE LOTNICZYM - POZNAJEMY ZAWODY

Warszawa 18.11.2019

30 października klasy drugie i trzecia b odwiedziły Międzynarodowy Port Lotniczy „Rzeszów – Jasionka”.

Na początku udaliśmy się na Terminal Pasażerski, a stamtąd na taras widokowy aby obejrzeć moment startu samolotu i poznać służby pracujące w Porcie Lotniczym. Tam czekała już na nas Pani Przewodniczka.  Razem udaliśmy się do kaplicy, z której mogą korzystać podróżni czekający na samolot. Pani Przewodnik opowiadała nam o procedurach bezpieczeństwa obowiązujących na lotnisku.  Następnie zaprowadziła nas na stanowiska odprawy bagażowej. Tu mieliśmy okazję dowiedzieć się czego nie wolno wnosić na pokład samolotu i co zrobić, aby odprawa odbyła się szybko i sprawnie. Później przez stanowisko odprawy pasażerów weszliśmy do pomieszczenia, w którym bagaże jadące do samolotu poddawane są szczegółowej kontroli. Tam zostaliśmy poddani kontroli bezpieczeństwa, gdzie przechodziliśmy przez bramkę wykrywającą niebezpieczne przedmioty. Pracownicy Straży Granicznej zaprezentowali nam wyposażenie, które pomaga im w utrzymaniu bezpieczeństwa na lotnisku. Kolejnym punktem wycieczki było przejście do Lotniskowej Służby Ratowniczo – Gaśniczej. Tam dowidzieliśmy się o obowiązkach strażaków i mogliśmy obejrzeć prezentację sprzętu i pojazdów gaśniczych. Wielkość i wyposażenie tych pojazdów zrobiło na nas ogromne wrażenie.  Dużą atrakcją wycieczki była przejażdżka autobusem po płycie lotniska i obejrzenie zaplecza technicznego Portu. W czasie wycieczki wykonaliśmy pamiątkowe zdjęcia. Na koniec dzieci otrzymały słodki upominek. Wróciliśmy do szkoły zadowoleni i pełni wrażeń.

Pozostałe wpisy z tej kategorii

Mikołajki

11.12.2015
Do nas przybył Mikołaj, a wkrótce my będziemy Mikołajem.
Więcej Mikołajki

Wycieczka z SKO w tle

29.03.2024
Uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 2 im. św. Stanisława Kostki w Trzebosi powitali dziś wiosnę w wyjątkowych okolicznościach przyrody. Odwiedzili Domek Myśliwski Gniazdo Sokoła w Lipnicy. Tradycyjnie już podczas wyjazdu nie zabrakło motywu SKO.
Więcej Wycieczka z SKO w tle

Kto oszczędza ten ma!

29.03.2024
Niezmiernie miło nam jest przedstawić wyjątkowy edukacyjny projekt, który realizowany jest w Szkole Podstawowej nr 2 im. św. Stanisława Kostki w Trzebosi.
Więcej Kto oszczędza ten ma!

Trzeci wywiad z sercem na dłoni

29.03.2024
Walentynkowa rozmowa... Dziś prezentujemy kolejny wywiad ze Szkoły Podstawowej nr 2 im. św. Stanisława Kostki w Trzebosi w ramach konkursu "Oszczędzanie w SKO procentuje w Banku Spółdzielczym" w ramach Programu TalentowiSKO.
Więcej Trzeci wywiad z sercem na dłoni