Skąd się bierze w obiegu kasa? Chęć wiedzy na ten temat we mnie nie wygasa - lekcja w klasie 3 b.
Temat przedsiębiorczości i finansów jest w naszej szkole obecny na co dzień. Niejednokrotnie rozmawialiśmy już na temat produkcji banknotów i monet i konieczności kontrolowania przepływu gotówki w kraju. Tym razem nad problemem pochodzenia pieniędzy zastanawiali się uczniowie klasy 3 b uczestnicząc w lekcji pt. „Produkujemy pieniądze – skąd się bierze kasa?”. Poznali oni instytucje zajmujące się w Polsce produkcją i nadzorowaniem obiegu pieniędzy oraz dowiedzieli się, dlaczego nie można w dowolny sposób dodrukowywać sobie większej ilości banknotów. Po części praktycznej przystąpili do działań.
Najpierw dopasowywali podobizny władców do odpowiednich nominałów, a następnie mieli możliwość wykazać się kreatywnością i samodzielnie zaprojektować własny nominał. Przyznać trzeba, że wszystkie zaprojektowane banknoty odznaczały się pomysłowością i starannością wykonania. Zawierały nie tylko wizerunki władców (którymi w tym przypadku najczęściej byli nasi twórcy), ale również wymyślone przez dzieci rodowe herby. Być może Wytwórnia Papierów Wartościowych zyska niedługo nowego grafika? W czasie podsumowania uczniowie zgodnie przyznali, że każde fałszerstwo banknotów lub monet wpływa negatywnie na wartość całego rynku pieniędzy, a to z kolei przekłada się na ceny towarów i jakość usług.