Reklama dźwignią matematycznych zawiłości, gdy piątoklasiści prezentują czworokątów własności.
Uczniowie klasy VB wcielili się w speców od reklamy, a konkretnie musieli graficznie i za pomocą wpadających w ucho rymowanek zaprezentować własności czworokątów. Celem tego projektu było utrwalenie i zapamiętanie najważniejszych pojęć . Reklama wtedy wpada w oko i w ucho, gdy jej kolorystyka przemawia do odbiorcy, a treść łatwo wpada w ucho. Trzeba przyznać, że uczniowie w różny sposób podeszli do zadania. Oto przykłady rymowanek:
„Słuchajcie uczniowie przekątne kwadratu są prostopadłe, równej długości i przecinają się w połowie”.
„To nie żadne czary prostokąt ma kąty równej miary”
„Boki równej długości ma romb, którego przekątne w punkcie przecięcia tworzą prosty kąt”.
Super! Ale najważniejsze, że spełniły swoja rolę i zastały zapamiętane przez uczniów, a przecież głównie o to chodziło.