Powrót do BlogowiSKO Szkoła Podstawowa im. Mariusza Zaruskiego w Bielance
Rejs Statkiem STS Generał Zaruski

Warszawa 27.10.2017

SKOwicze nad Morzem...

W dniach 16 i 17 września 2017r. delegacja z naszej szkoły (w tym nasz ubiegłoroczny Mistrz Oszczędzania) wzięła udział w rejsie statkiem STS Generał Zaruski po wodach Bałtyku. Była to nagroda za udział w konkursach poświęconych postaci Zaruskiego.  Po krótkim spacerze po Gdańsku udaliśmy się na statek, gdzie powitał nas kapitan i cała załoga. Wraz z uczestnikami z innych szkół zostaliśmy zaokrętowani i przeszkoleni w zakresie bezpieczeństwa. Wieczorem, po kolacji zaserwowanej przez załogę statku wzięliśmy udział w śpiewaniu szant z kapitanem Waldkiem Mieczkowskim. Kolejną atrakcją była noc w żeglarskich kojach w kubryku (wspólnym pomieszczeniu mieszkalnym załogi).

Niedzielę rozpoczęliśmy wczesną pobudką i wspólnym śniadaniem. Po uroczystym podniesieniu bandery wypłynęliśmy z portu na rejs po Zatoce Gdańskiej. Jednak nie był to typowy rejs wycieczkowy - uczestnicy zostali włączeni do załogi, podzieleni na wachty a ich zadaniem było wykonywanie poleceń kapitana i oficerów. Nasza załoga wzięła również udział w przygotowaniu obiadu w kambuzie i podaniu go wszystkim uczestnikom rejsu (czynność ta była skutecznie utrudniana przez fale).

Na zakończenie, w porcie dołączył do nas prezes Polskiego Związku Żeglarskiego, który wręczył nam dyplomy i pamiątkowe upominki.

Pozostałe wpisy z tej kategorii

Mikołajki

11.12.2015
Do nas przybył Mikołaj, a wkrótce my będziemy Mikołajem.
Więcej Mikołajki

Dzień Ziemi

22.04.2024
Tegoroczne obchody Dnia Ziemi odbyły się pod hasłem "Planeta kontra tworzywa sztuczne".