Powrót do BlogowiSKO Szkoła Podstawowa im. mjr. H.Dobrzańskiego "Hubala" w Jankowej
OSZCZĘDZAMY I NA WYCIECZKI WYJEŻDŻAMY - LEKCJA  HISTORII NA  WAWELU

OSZCZĘDZAMY I NA WYCIECZKI WYJEŻDŻAMY - LEKCJA HISTORII NA WAWELU

Warszawa 31.10.2015

16 października 2015 r. uczniowie klasy IV, V i VI pod opieką Pani Dyrektor, Alicji Rodak i wychowawczyń : E. Święs, T. Skrzypek i G. Herchel wybrali się na wycieczkę do Krakowa. Jej głównym celem były zajęcia warsztatowe na temat: ZŁOTE CZASY JAGIELLONÓW. Zamierzaliśmy również pojechać do ZOO.

Wybraliśmy się o godz. 7.30 i przez większą część drogi towarzyszyła nam piękna pogoda i wspaniała atmosfera. Niestety nad Krakowem wisiała czapa z mgły, która zmusiła nas do korekty planów. Na Placu Matejki opuściliśmy autokar. Minęliśmy Barbakan i przez Bramę Floriańską ulicą Floriańską doszliśmy do Rynku. Zwiedziliśmy Kościół Mariacki i Sukiennice, a spod pomnika A. Mickiewicza pomachaliśmy grającemu na wieży Kościoła Mariackiego hejnaliście.

Gdy Szlakiem Królewskim podążaliśmy na Wzgórze Wawelskie, towarzyszyło nam słońce i ciepło. W oczekiwaniu na zajęcia warsztatowe zwiedziliśmy Katedrę i oddaliśmy hołd J. Piłsudskiemu i tragicznie zmarłej parze prezydenckiej, Marii i Lechowi Kaczyńskim.

Następnie w dwóch grupach rozpoczęliśmy przygodę z historią. Przenieśliśmy się w schyłek XIV w. , kiedy to królem Polski została Jadwiga, córka Ludwika Węgierskiego. Wydana za Jagiełłę wraz z nim dała początek dynastii Jagiellonów, której okres świetności przypadł na panowanie Zygmunta Starego i Zygmunta Augusta. To właśnie Zygmuntowi Augustowi zawdzięczamy piękne arrasy, które są świadectwem bogactwa i wielkości władcy, potwierdzeniem świetności epoki, rozkwitu gospodarki i kraju. Poznaliśmy zwyczaje, które dotarły na dwór wraz z królową Boną, a także zmiany w architekturze Wawelu wprowadzone przez obydwu Zygmuntów.

Na zakończenie warsztatów poznaliśmy etymologię słowa „dywan” i dowiedzieliśmy się jak powstaje kobierzec oraz obejrzeliśmy kolekcję Wschodu: dywany, szable, broń palną, ozdoby na konie(siodła, czapraki, uzdy itp.), porcelanę. Opuszczając Wzgórze Wawelskie odwiedziliśmy smoka. Niestety nie ział ogniem, bo dysze zalał nocny deszcz. Musieliśmy poprzestać na zdjęciach bez ognia,  gdyż czekała nas jeszcze przygoda ze zwierzętami.

W ZOO wędrowaliśmy między stanowiskami zwierząt. Wiele z nich wzbudziło nasz zachwyt. Bardzo podobały się nam słonie,  żyrafy, wielbłądy, antylopy i małpy Podziw i respekt budziły wielkie koty: lwy, tygrysy, jaguary i lamparty oraz mieszkańcy egzotarium. Uwagę przyciągało  ptactwo, zarówno drapieżne jak i wodne. Kolorowe papugi  krzykliwie nawoływały zwiedzających. Żałowaliśmy, że musimy opuścić Ogród, gdyż chętnie  dłużej oglądalibyśmy zwierzęta.

Niestety, nieubłaganie zbliżała się pora powrotu, więc wsiedliśmy do autokaru. Szczęśliwi, pełni wrażeń i wspomnień wróciliśmy do Jankowej.

Pozostałe wpisy z tej kategorii

Mikołajki

11.12.2015
Do nas przybył Mikołaj, a wkrótce my będziemy Mikołajem.
Więcej Mikołajki

MOJA ULUBIONA LICZBA

19.04.2024
Matematyczny konkurs plastyczny: Adresaci konkursu - uczniowie SOSW Miłakowo Czas trwania - 26.02.24 - 07.03.24 Wyniki zostaną ogłoszone w DNIU MATEMATYKI - 12.03.24r
Więcej MOJA ULUBIONA LICZBA

Owady z rolek.

18.04.2024
Lata osa koło nosa, na nos patrzy się z ukosa. a my z rolek osę i inne owady zrobimy, bo się ich nie boimy.
Więcej Owady z rolek.

Złoto za złoto Mamy I miejsce

17.04.2024
W Szkole Podstawowej nr 2 im. św. Stanisława Kostki w Trzebosi zakończył się Szkolny Konkurs SKO "Grosz do grosza". Niezmiernie miło nam jest poinformować, że najwięcej monet zgromadziła klasa VI. W przeliczeniu na jednego ucznia SKO-wicze zebrali 266 monet.