Mój dom = mała firma. Też trzeba nią zarządzać!
Jak należy zarządzać domowymi finansami uczyli się na lekcjach matematyki uczniowie klasy szóstej.
Na początku zajęć uczniowie z pomocą nauczyciela i kolegów uświadomili sobie jakie posiadają talenty. Następnie wspólnie ustalono, że największe sukcesy osiągają ci, którzy potrafią rozpoznać swoje talenty i umiejętnie je rozwijać. Dzięki temu mają szansę wykonywać w przyszłości zawód, który da im sporo satysfakcji, a także pieniądze na utrzymanie rodziny. W toku dyskusji ustalono jakie źródła dochodu może mieć gospodarstwo domowe (pensja stała, premia, renta, emerytura, dodatkowe prace, praca wakacyjna itp.)
Podczas pracy grupowej przygotowywano miesięczny budżet domowy wymyślonego gospodarstwa domowego. Uwzględniono:
· Możliwe wydatki stałe gospodarstwa domowego (np. rachunki, wydatki na żywność, rozrywkę itp.),
· Możliwe wydatki dodatkowe (niespodziewane) gospodarstwa domowego (np. wymiana zepsutej pralki, wycieczka szkolna itp.)
Były to bardzo ciekawe zajęcia, uczniowie czekają na następne.