Powrót do BlogowiSKO Publiczna Szkola Podstawowa im. J. von Eichendorffa w Walcach
Lekcje o oszczędzaniu

Lekcje o oszczędzaniu

Warszawa 22.02.2016

Od 17 do 19 lutego odbyły się w naszej szkole lekcje o oszczędzaniu.

 

W dniach 17-19.02.2016 odbyły się w naszej szkole  lekcje o oszczędzaniu. W każdej klasie lekcje wyglądały inaczej, były dostosowane do wieku i umiejętności uczniów.

Klasy I i II brały udział w lekcji: „Pieniądze mamy, bo oszczędzamy”

Uczniowie:

 poznają wartość pieniędzy,

 uczą się prawidłowo nimi gospodarować,

 odkrywają w sobie talent do oszczędzania.

Klasa III brała udział w debacie: „Wspólne działanie- gwarancją sukcesu”

Cele:

Uczniowie:

· Utożsamiają się z postawą menedżera i definiują jej cechy.

· Charakteryzują atuty wspólnego działania i pracy zespołowej, również w odniesieniu do spółdzielni.

· Wymieniają zasady prowadzenia dialogu i wypowiadania się „na temat”.

· Podają przykłady zwrotów językowych charakterystycznych dla postawy dialogu.

· Określają zasady etykiety językowej.

· Uczą się argumentowania i kontrargumentowania. (dobierają, odpowiednio do tematu rozmowy i rozmówcy, argumenty i kontrargumenty).

· Określają zasady prowadzenia debaty.

· Uczestniczą w sytuacji dramy, w której mają możliwość swobodnego wyrażania myśli.

Klasy IV uczyły się: „Osiągać cele, bo talentów mają wiele”

Podczas tych zajęć uczniowie:

Uczniowie:

 uczą się wyznaczania sobie celów,

 rozpoznają w sobie i w innych talenty, które można wykorzystać

do zarabiania pieniędzy,

 uczą się zarabiania i oszczędzania na wybrane cele.

 

 

Klasy V zmierzyły się z: „Nowym bardzo ważnym talentowiSKOwym zadaniem!”

Podczas tej lekcji uczniowie mieli:

· Uświadomić sobie, że kwestia oszczędności powinna dotyczyć każdego człowieka i nie jest związana tylko z pieniędzmi- to zjawisko pozytywne i potrzebne indywidualnie i społecznie.

· Scharakteryzować postawy związane z talentem związanym z oszczędzaniem: pieniędzy, energii, przykrych uczuć, środowiska, zdrowia itd.

· Rysować schemat dotyczący procesu oszczędzania.

· Rozwijać umiejętność układania historyjek.

· Ćwiczyć umiejętność zadawania pytań.

· Pracować w zespołach problemowych.

· Odtwarzać powierzone role – drama.

· Ćwiczyć umiejętności opowiadania.

· Ćwiczyć umiejętności związane z argumentowaniem.

Klasa VI miała na celu odpowiedzieć na pytanie: „Co zrobić by zmotywować siebie do działania?”

Cele wyznaczone uczniom podczas lekcji:

Uczniowie:

· Nabywają wiedzy dotyczącej motywacji do pracy i oszczędzania.

· Nabywają umiejętności dysponowania własnym budżetem.

· Ćwiczą umiejętność planowania swoich wydatków.

· Rozwijają umiejętności planowania zadania i pracy w grupach problemowych.

· Wypełniają własną umowę o pracę.

· Ćwiczą umiejętności argumentowania i kontrargumentowania.

· Ćwiczą umiejętności wnioskowania.

· Porównują sytuację lekcyjną z praktyką dnia codziennego.

· Ćwiczą umiejętności dyskutowania i odpowiedzialności za wyniki wspólnej pracy.

· Uczestniczą w sytuacji dramy, w której mają możliwość swobodnego wyrażania myśli.

Pozostałe wpisy z tej kategorii

Mikołajki

11.12.2015
Do nas przybył Mikołaj, a wkrótce my będziemy Mikołajem.
Więcej Mikołajki

Dzień Ziemi

22.04.2024
Tegoroczne obchody Dnia Ziemi odbyły się pod hasłem "Planeta kontra tworzywa sztuczne".
Więcej Dzień Ziemi