Lekcje o oszczędzaniu
Od 17 do 19 lutego odbyły się w naszej szkole lekcje o oszczędzaniu.
W dniach 17-19.02.2016 odbyły się w naszej szkole lekcje o oszczędzaniu. W każdej klasie lekcje wyglądały inaczej, były dostosowane do wieku i umiejętności uczniów.
Klasy I i II brały udział w lekcji: „Pieniądze mamy, bo oszczędzamy”
Uczniowie:
poznają wartość pieniędzy,
uczą się prawidłowo nimi gospodarować,
odkrywają w sobie talent do oszczędzania.
Klasa III brała udział w debacie: „Wspólne działanie- gwarancją sukcesu”
Cele:
Uczniowie:
· Utożsamiają się z postawą menedżera i definiują jej cechy.
· Charakteryzują atuty wspólnego działania i pracy zespołowej, również w odniesieniu do spółdzielni.
· Wymieniają zasady prowadzenia dialogu i wypowiadania się „na temat”.
· Podają przykłady zwrotów językowych charakterystycznych dla postawy dialogu.
· Określają zasady etykiety językowej.
· Uczą się argumentowania i kontrargumentowania. (dobierają, odpowiednio do tematu rozmowy i rozmówcy, argumenty i kontrargumenty).
· Określają zasady prowadzenia debaty.
· Uczestniczą w sytuacji dramy, w której mają możliwość swobodnego wyrażania myśli.
Klasy IV uczyły się: „Osiągać cele, bo talentów mają wiele”
Podczas tych zajęć uczniowie:
Uczniowie:
uczą się wyznaczania sobie celów,
rozpoznają w sobie i w innych talenty, które można wykorzystać
do zarabiania pieniędzy,
uczą się zarabiania i oszczędzania na wybrane cele.
Klasy V zmierzyły się z: „Nowym bardzo ważnym talentowiSKOwym zadaniem!”
Podczas tej lekcji uczniowie mieli:
· Uświadomić sobie, że kwestia oszczędności powinna dotyczyć każdego człowieka i nie jest związana tylko z pieniędzmi- to zjawisko pozytywne i potrzebne indywidualnie i społecznie.
· Scharakteryzować postawy związane z talentem związanym z oszczędzaniem: pieniędzy, energii, przykrych uczuć, środowiska, zdrowia itd.
· Rysować schemat dotyczący procesu oszczędzania.
· Rozwijać umiejętność układania historyjek.
· Ćwiczyć umiejętność zadawania pytań.
· Pracować w zespołach problemowych.
· Odtwarzać powierzone role – drama.
· Ćwiczyć umiejętności opowiadania.
· Ćwiczyć umiejętności związane z argumentowaniem.
Klasa VI miała na celu odpowiedzieć na pytanie: „Co zrobić by zmotywować siebie do działania?”
Cele wyznaczone uczniom podczas lekcji:
Uczniowie:
· Nabywają wiedzy dotyczącej motywacji do pracy i oszczędzania.
· Nabywają umiejętności dysponowania własnym budżetem.
· Ćwiczą umiejętność planowania swoich wydatków.
· Rozwijają umiejętności planowania zadania i pracy w grupach problemowych.
· Wypełniają własną umowę o pracę.
· Ćwiczą umiejętności argumentowania i kontrargumentowania.
· Ćwiczą umiejętności wnioskowania.
· Porównują sytuację lekcyjną z praktyką dnia codziennego.
· Ćwiczą umiejętności dyskutowania i odpowiedzialności za wyniki wspólnej pracy.
· Uczestniczą w sytuacji dramy, w której mają możliwość swobodnego wyrażania myśli.