Powrót do BlogowiSKO Gimnazjum im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Latowiczu
Program „Śniadanie Daje Moc”

Program „Śniadanie Daje Moc”

Warszawa 11.11.2015

Promocja zdrowia

Dnia 6 listopada 2015 r. w klasie I a  Szkoły Podstawowej im Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Zespole Szkół w Latowiczu, zostało przygotowane  Śniadanie Dające Moc  uczniom, nauczycielom i rodzicom.

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Dzięki niemu dzieci mają energię do nauki, lepiej koncentrują się podczas lekcji i mają siłę do zabawy. To najlepszy start w nowy dzień !

Dlatego powstał program edukacyjny: Śniadanie Daje Moc, w którym biorą udział nauczyciele, rodzice i  uczniowie  klas 0-III  szkoły podstawowej. Zachęcamy  do utworzenia w klasach „Klubów Śniadanie Daje Moc” oraz do obchodzenia 8 listopada - Dnia Śniadanie Daje Moc (w  tym roku przeniesione zostało na 6 listopada 2015r).

W Klubach Śniadanie Daje Moc, w czasie zajęć edukacyjnych, uczniowie  zostaną zapoznani z cennymi  informacjami dotyczącymi promocji zdrowia, w oparciu o 12 zasad zdrowego odżywiania, o znaczeniu prawidłowego żywienia.

8 listopada to Europejski Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania - ustanowiony w 2007 roku przez ówczesnego Komisarza ds. Zdrowia Markosa Kyprianou. Do tej pory dzień ten jest obchodzony w kilku krajach Europy Zachodniej, m.in. w Wielkiej Brytanii. Najważniejsze cele programu:

1) Zwiększanie świadomości nt. zdrowego odżywiania i roli śniadania w diecie dziecka
2) Przyczynianie się do obniżania poziomu niedożywienia dzieci w Polsce – poprzez edukację oraz promocję prawidłowego żywienia

 12 zasad zdrowego odżywiania dla uczniów

według Instytutu Matki i Dziecka

1. Do szkoły wychodź po śniadaniu i ze śniadaniem.

2. Mleko, jogurty i sery to podpora mocnych kości.

3. Zawsze myj ręce przed posiłkiem.

4. Pięć posiłków w ciągu dnia jest na piątkę.

5. Jedz o stałych porach i nie spiesz się.

6. Mięso, jaja czy ryby – możesz wybierać.

7. Pamiętaj o kaszach, jedz chleb, nie bułeczki.

8. Dzień bez pięciu porcji świeżych warzyw, owoców i soku to dzień stracony.

9. Posiłek obiadowy to zapas siły na aktywne popołudnie.

10. Kolację zjadaj wieczorem, nie tuż przed snem.

11. Dobrą wodą gaś pragnienie.

12. Ruch bez ograniczeń, słodycze z umiarem.

Pozostałe wpisy z tej kategorii