MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ TOLERANCJI
16 LISTOPADA
W naszej szkole temat tolerancji jest bardzo ważny i dlatego 16 listopada - MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ TOLERANCJI - na stałe wpiszemy do naszego kalendarza. Przygotowania do jego obchodów rozpoczęliśmy już na 2 tygodnie wcześniej, kiedy to nasi SKO-wicze - wolontariusze z klasy I Gimnazjum i klasy III Gimnazjum - pod kierunkiem opiekunki SKO, p. Moniki Tymińskiej, na parterze gimnazjum wykonali gazetkę tematyczną nawołującą do tolerancji w naszym środowisku szkolnym i domowym. Następnie na godzinach wychowawczych odbyły się warsztaty na podstawie materiałów przygotowanych przez opiekunkę, których celem było uświadomienie uczniom jak ważne jest bycie tolerancyjnym, co to takiego tolerancja i w czym się przejawia.
W klasach I-III punktem wyjścia stał się wiersz Małgorzaty Wiśniewskiej-Koszeli pt.: „Tolerancja”:
Nie wiem, co to - tolerancja,
zawsze tylko moja racja,
a ten, kto ma inne zdanie,
zaraz za swoje dostanie.
Trzeba wyśmiać go, ukarać,
niech się zmieni szybko, zaraz!
Niech będzie taki jak ja,
i poglądy moje ma,
i ubiera się podobnie,
głową potakuje zgodnie.
Oj, nie jesteś zbyt marudny?
Świat się stanie... szary, nudny.
Niechże każdy sobie myśli,
mówi, żyje po swojemu,
pod warunkiem, że nie robi
tym krzywdy drugiemu. ,
którym wychowawczynie najpierw naprowadziły dzieci na temat rozmowy, a następnie wyjaśniły jego sens i przesłanie, wskazując jakie postawy wiążą się z tolerancją, a które są jej zaprzeczeniem. Klasy starsze, tzn. IV-VI Szkoły Podstawowej oraz I-III Gimnazjum, natomiast wysłuchały prelekcji, jaką wygłosiły nasze SKO-wiczki i wolontariuszki.
Na koniec wszyscy uczniowie mieli okazję wziąć udział w części warsztatowej, polegającej na wypisaniu na jesiennych liściach skojarzeń dotyczących wysłuchanych informacji na temat tolerancji, z których to liści w holu przy szatni SP powstało nasze SZKOLNE DRZEWO TOLERANCJI. Zapraszamy do obejrzenia i poczytania!
Dziękuję serdecznie wychowawcom za pomoc i współpracę przy realizacji obchodów Międzynarodowego Dnia Tolerancji.