Filmowa Gala Oskarowa podsumowująca projekt "Razem w pełni sprawni"
16 grudnia 6 najbardziej zaangażowanych uczennic tj. Natalia Kantorczyk, Patrycja Kuśnierz, Natalia Dyrcz, Maja Mikołajczak, Aleksandra Brygider i Wiktoria Szumna wraz z opiekunami p. A. Florkowską- Sip i p. K. Józefiak wzięło udział w gali podsumowującej w tegoroczną edycję projektu „Razem w pełni sprawni”, która miała miejsce w Dolnośląskim Centrum Filmowym we Wrocławiu. W czasie uroczystości rozdane zostały statuetki dla twórców najlepszych etiud filmowych dotyczących niepełnosprawności, to
Nasz film nominowany był w dwóch kategoriach: „Najlepsza aktorka pierwszoplanowa”- nominowana była Natalia Kantorczyk oraz „najlepsza reżyseria” i w tej kategorii okazaliśmy się niepokonani, zdobywając nagrodę główną.
Celem projektu "Razem w pełni sprawni" jest zmiana sposobu myślenia na temat niepełnosprawności, likwidowanie uprzedzeń i stereotypów, uwrażliwianie nauczycieli i uczniów na obecność i potrzeby osób z niepełnosprawnością, budowanie społeczeństwa otwartego, bez barier. Realizując ten projekt chcieliśmy, by wiedza i doświadczenia, jakie zgromadzą uczniowie w trakcie tych działań, w sposób trwały wpłynęły na ich obecne i przyszłe postępowanie, aby z pełnym przekonaniem mogli kiedyś wprowadzać w życie ideę społeczeństwa uniwersalnego - otwartego dla wszystkich - bez barier.
W projekcie uczestniczyło jedynie 12 szkół gimnazjalnych (ogólnodostępnych i integracyjnych) z terenu województwa dolnośląskiego. W ramach tegorocznego projektu odbyły się warsztaty filmowe: uczniowie pracowali nad filmami, w których podjęli tematy niepełnosprawności, tolerancji, akceptacji różnorodności i szacunku dla drugiego człowieka. Ponadto osoby z niepełnosprawnością odwiedziły naszą szkołę, gdzie prowadziły warsztaty, obalając stereotypy na swój temat i udowadniając, że niepełnosprawność nie musi oznaczać rezygnacji z aktywności.
"Razem w pełni sprawni" to przykład edukacji, która nie obawia się wyjść poza mury szkoły, zaprasza do wspólnej nauki dorosłych: nauczycieli, władze lokalne, instytucje, aby wspólnie z uczniami zmienili siebie i świat wokół. To edukacja, która przez działania projektowe łamie stereotypy kulturowe i schematy myślenia o świecie i ludziach bez względu na ich kondycję psychofizyczną" (R. Ligus, wstęp do publikacji podsumowującej II edycję projektu "Razem w pełni sprawni. Dobre praktyki w szkole i jej otoczeniu").