"Nowe bardzo ważne TalentowiSKOwe zadanie!"
Metody: praktycznego działania, zabawa, słowne, na lekcji o oszczędzaniu w klasie III.
Zgłoszeni uczniowie przedstawiali wybrane przez siebie słowa, a cała klasa zgadywała, co to za słowa i wpisywała odgadnięte głoski w schemat. Uczniowie odgadnęli słowo: „OSZCZĘDZANIE”. Następnie oglądając zdjęcia z kart pracy, w grupach zastanowiali się, w jaki sposób wiążą się one z „oszczędzaniem”, czyli - co dzięki nim możemy oszczędzać?
Uczniowie przedstawiali na forum klasy wyniki swojej pracy. Opowiadali o możliwościach oszczędzania i rysunkach, które je obrazują. (Po co mamy oszczędzać? Jaki jest cel oszczędzania? Co dzięki niemu zyskujemy?)
Na koniec dzieci opowiadały swoje historyjki – rysunki oraz przedstawiały morał. Odpowiadały na pytanie, jaki jest cel oszczędzania poszczególnych rzeczy lub zjawisk.